AMAÇ:
Öğrencilerimizin "bilgi"nin çok yönlü ve katmanlı yapısı olduğunu; farklı alanlara ait bilgilerin birbirlerine alt yapı ve zemin yarattığı; akademik gelişimin bütüncül, derinlikli ve çok boyutlu olması hâlinde daha anlamlı ve işlevsel olacağı konularındaki bilgi ve bilinç seviyesini geliştirmek;
Bakanlığımızın dijital platformlarının öğrenciler tarafından etkin olarak kullanılmasını sağlamak; bu sayede öğrencilerimizin akademik başarılarını arttırmak
DAYANAK:
*1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu
*Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
Ortaöğretim kurumlarının amaçları
MADDE 7- (1) Ortaöğretim kurumları;
a) Öğrencileri bedenî, zihnî, ahlâkî, manevî, sosyal ve kültürel nitelikler yönünden geliştirmeyi, demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı, çağımızın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak geleceğe hazırlamayı,
b) Öğrencileri ortaöğretim düzeyinde ortak bir genel kültür vererek yükseköğretime, mesleğe, hayata ve iş alanlarına hazırlamayı,
ç) Öğrencilerin öz güven, öz denetim ve sorumluluk duygularının geliştirilmesini,
e) Öğrencilere yaratıcı ve eleştirel düşünme becerisi kazandırmayı,
h) Hayat boyu öğrenmenin bireylere benimsetilmesini amaçlar.
Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar
MADDE 50-
(8) Her dönemde tüm derslerden iki performans puanı verilir. Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar ile ilgili değerlendirme ölçekleri zümre kararlarıyla belirlenir. Bunlardan birisi birinci fıkra kapsamında yapılan performans çalışmasına, diğeri ise öğrencinin derse hazırlık, devam, aktif katılım ve örnek davranışlarına göre verilir. Zümre kararıyla performans çalışmasına dayalı olarak bir performans puanı daha verilebilir ve öğrencilere duyurulur.
KAPSAM:
Proje İzmir Kız Lisesi öğrencilerine yönelik olup 09-10-11. sınıf düzeylerindeki öğrencilere uygulanacaktır.
UYGULAMA ESASLARI:
1. Proje kapsamında her dönemin son haftasının ilk iş gününde saat 10.00'da ilgili sınıfa ait ders çizelgelerindeki ders saati ağırlıkları oranında tüm derslerden toplam 100 sorudan oluşan genel bir değerlendirme sınavı yapılacaktır.
2. Sınavda sorulacak beş seçenekli çoktan seçmeli 100 soru için öğrencilere 140 dakika süre verilecektir.
3. Sınava katılım zorunlu değildir. Ancak gerek öğrencilere kendini bütüncül açıdan değerlendirme imkânı vermesi gerekse herhangi bir riske girmeden ders puanlarını yükseltme şansı tanıması bakımından sınava öğrencilerimizin büyük çoğunluğunun katılmak isteyeceği öngörülmektedir.
4. Sınavda öğrencilerin verdiği her doğru cevap 1 (bir) puan değerinde olacaktır. Yanlış cevaplar değerlendirmede dikkate alınmayacaktır.
5. Öğrencilerin sınav puanları her ders için –ilgili dersin dönem otalamasının üstende olması şartına bağlı olarak- üçüncü performans puanı hanesine ilgili ders öğretmenleri tarafından işlenecektir. Öğrencinin aldığı puan ilgili dersin dönem puan ortalanmasından düşük olması hâlinde üçüncü performans puanı hanesi ortalamayı değiştirmeyecek şekilde boş bırakılacaktır.
6. Herhangi bir nedenle sınava katılmayan/katılamayan öğrenciler için mazeret/telafi sınavı yapılmayacaktır. Bu durumdaki öğrencilerin üçüncü performans puanı hanesi ortalamayı değiştirmeyecek şekilde boş bırakılacaktır.
7. Sınavda sorulacak sorular Bakanlığımıza ait dijital platformlar (EBA, Akademik Destek Sistemi, OGM Materyal vb.) kullanılarak hazırlanacaktır.
Proje ile ilgili sunu dosyasını görüntülemek için lütfen tıklayınız.
Beğen |
8 kişi beğendi